Beiratkozás

Fenntartónk

Dél-Pesti Tankerületi Központ
1212 Budapest, Béke tér 1.

Étkezés

×

Hiba

[SIGPLUS_EXCEPTION_REMOTE] Unable to access the remote location https://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/105008976600454126581/albumid/6478872016836628177.

A 4.b az FKF-nél járt látogatóban

Az újrahasznosítás

Csütörtökön reggel indultunk az FKF Újrahasználati Központba.
Sokáig tartott az út, és nagy volt a tömeg. A narancssárga konténerek jelezték, hogy végre megérkeztünk.

Bementünk az épületbe, ahol megismerkedtünk egy nénivel, aki körbevezetett minket. A „könyvtárban” elmondta, mi a cég feladata, és hogyan kerülnek hozzájuk a tárgyak. Mesélt a szemétégetésről, hulladék raktározásról. Néztünk egy kisfilmet az újrahasznosításról, és kipróbálhattunk újrahasznosított játékokat. Az utolsó állomásunk a galéria volt, ahol régi tárgyakat állítottak ki. Nagyon tetszett ez a látogatás, sok információt szereztem.
Az út visszafele is hosszú volt, de pont visszaértünk ebédre. Egy kis kukát és egy munkafüzetet kaptunk emlékbe erről a napról.

Domián Olivér 4.b

Kirándulás az FKF-nél

Aznap reggel kicsit korábban kellett beérjünk az iskolába. Egy gyors reggelizés után el is indultunk
Metróval és busszal utaztunk. Közel egyórás volt az út, amíg odaértünk a telephelyre. Ott egy kedves néni, Erika néni várt bennünket, és már indult is a túra. Először egy raktárba mentünk, ahol használt, de még jó állapotban lévő tárgyakat láttunk. Ezek között volt olyan, ami kis javításra szorult. Majd egy kis makett asztalhoz mentünk, ami a pusztazámori szemétlerakót ábrázolta. Ezután a játékterem következett, ahol volt csocsó és hoki asztal és még sok-sok érdekes játék. Ott megnéztünk egy kisfilmet, ami a szemét útját mutatta be a szemét gyűjtésétől a feldolgozásig. Ezután próbáltunk papírt újrahasznosítani, de nem nagy sikerrel. A múzeumban egy régi locsolóautót is láttunk. A program végén még megnézhettük a szemétégetőt is, igaz csak messziről. Összesen így kb három órát töltöttünk el az FKF látogatóközpontban. Emlékbe mindenki kapott egy mini szemeteskukát.
Sok érdekes és hasznos dolgot tanultunk és láttunk ezen a napon. Remélem, ezután kicsit mindenki még jobban odafigyel a szelektív hulladékgyűjtésre, környezetünk tisztaságára.

Tempfli Gergő 4.b

A Szemléletformáló és Újrahasználati Központban

Múlt hét csütörtökön az osztállyal ellátogattunk az FKF-be.
Hosszadalmas utazás után végre megérkeztünk. Letettük a kabátunkat és újrahasznosított játékokkal játszhattunk. Nemsokára máris izgalmas próbák vártak ránk. Két csoportra osztottak minket, mind a két csapat egy-egy feladatot kapott ,( szemét válogatása különböző színű kukákba ill. meg kellett becsülni a szemét elbomlási idejét) és utána cseréltünk. Ezzel a játékkal hasznos ismereteket szereztünk. Kevés szabad játék után megnéztük Kuka Manó történetét. A vetítés után láthattunk régi locsoló és hókotró autókat is. Búcsúzóul kaptunk kis játék kukákat.
Nagyon jól éreztem magam itt, sok új információt tanultam. Ha te még nem látogattál el ide, akkor menj el a barátaiddal!

Masza Boglárka 4.b

Kapcsolódó galériánk:

{gallery}https://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/105008976600454126581/albumid/6478872016836628177{/gallery}

Budapest IX. Kerületi
Kosztolányi Dezső Általános Iskola

1091 Budapest, Ifjúmunkás utca 1.

Tel: +36 (1) 282 6484
Mobil: +36 (30) 259 1512
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.